Alle antwoorden op al jouw vragen!

 

ALGEMEEN

Ik wil graag met je samenwerken, hoe werkt dat juist?

Allereerst, jeej! Ik heet je van harte welkom bij Studio Stubbs. Zeg hallo via e-mail of via mijn contactformulier op de contactpagina op de site. Zodra we elkaar beter leren kennen en je besluit dat ik de juiste persoon ben, stuur ik je mijn welkomstpakket, een contract inclusief factuur voor het voorschot.

Hoeveel ben ik bij het proces betrokken?

Veel! Het branding proces is een samenwerking. Samenwerken is cruciaal voor het succes van jouw brand. Ik neem wekelijks contact met jou op en vraag regelmatig om jouw feedback om ervoor te zorgen dat je altijd blij bent met het eindresultaat.

Wat zijn jouw betalingsvoorwaarden?

Om een ​​project te starten, vragen we een aanbetaling van 40%. De resterende 60% wordt betaald na voltooiing van jouw project (voordat de definitieve bestanden naar jou worden verzonden).

Waarom heb je een aanbetaling van 40% nodig voordat we aan mijn project kunnen beginnen?

Ik ben een klein bureau, wat betekent dat mijn tijdsloten erg snel vol zitten, om ervoor te zorgen dat je een plekje kunt bemachtigen, vraag ik jou een aanbetaling van 40% te betalen voor jouw project, zodat we je op de kalender kunnen zetten. Zodra de betaling uit de weg is, kunnen we ons concentreren op wat voor ons het belangrijkste is ... jij en jouw bedrijf!

Wat gebeurt er als ik na 2 verfijningsrondes nog steeds niet tevreden ben met mijn ontwerp?

Als je om de een of andere reden na twee verfijningsrondes (wat zelden gebeurt!) nog steeds niet tevreden bent, zullen we het verfijningsproces voortzetten volgens mijn huidige uurtarief. We doorlopen in het begin een diepgaande vragenlijst en briefing om er zeker van te zijn dat we op dezelfde pagina staan, dus 99% van de tijd zijn 2 verfijningsrondes voldoende!

Ik heb het behoorlijk druk, hoeveel van mijn tijd neemt dit in?

Je moet ongeveer 1 à 2 uur besteden aan het invullen van de vragenlijst die ik jou na mijn welkom-guide bezorg. Zodra die is ingevuld, plannen wij een discovery video call in waar jij mij jouw verhaal vertelt en bespreken we verder hoe ik een project doorneem. Dan ben je ook vrij om alle vragen op mij af te vuren! Deze video call duurt maximum 30 minuten.

Hierna moet je ongeveer 15-30 minuten per week besteden aan het geven van feedback en het goedkeuren van jouw ontwerpen. Omdat ik een klein bureau ben, kan ik maandelijks maar een beperkt aantal projecten aannemen. Daarom heb ik vanwege mijn omvang soms een wachtlijst. Zodra je jou hebt aangemeld, deel ik een tijdlijn met jou, zodat je weet wanneer we feedback van je nodig hebben en wanneer jij werk van mij kunt verwachten. Omdat alles vooraf gepland is, heb ik tijdige reacties van jou nodig zodat ik op tijd kan afleveren. Natuurlijk begrijp ik volkomen dat het leven soms hectisch is, het kan zijn dat je niet in staat bent om contact met mij op te nemen met relevante feedback zodat we verder kunnen gaan, stuur mij dan een korte e-mail om mij dit te laten weten, zodat ik jouw project even on hold kan zetten.

Kan mijn eerste aanbetaling worden terugbetaald?

Nee. Aanbetalingen worden niet terug betaald, aangezien het mijn manier is om jouw plek in de wachtrij veilig te stellen. Ik boek een aantal maanden van tevoren projecten en de planning zorgt ervoor dat ik al mijn klanten de juiste tijd geef die een project verdient. Als gevolg hiervan wijs ik klanten af voor jouw gereserveerde tijdslot. Als je het project verlaat, laat je eigenlijk een lege plek achter die aan een ander project had kunnen worden gegeven. De aanbetalingen zorgen ervoor dat klanten serieus verder willen gaan met het project.

Kun je mijn ontwerp sneller maken? Heeft u een spoedtarief?

Kort antwoord - ja dat kan. 

Elke projecttijdlijn is zorgvuldig gemaakt om ons voldoende tijd te geven om ons onderzoek te doen, voor mij om jouw ontwerp op te stellen en voor ons om de verfijningsrondes te doorlopen. Er zijn echter enkele omstandigheden waarin je jouw project mogelijk sneller kan gerealiseerd worden als de situatie dit toelaat. Als je een spoedproject nodig hebt, laat het mij dan weten zodat ik een offerte op maat kan maken op basis van uw vereisten. Er wordt dan een spoedtarief toegevoegd, afhankelijk van de deadline en complexiteit van het project.

Wat maakt het dat het deze prijs waard is?

Ik begrijp dat dit een grote investering is voor jouw bedrijf. Ik sta er echt op om de beste kwaliteit, service en resultaten te leveren voor mijn klanten om hen te helpen hun bedrijf te laten groeien. Meestal zul je op lange termijn een rendement op jouw investering zien. Je wilt als ondernemer toch dat mensen in jouw bedrijf investeren? Maar als je niet in jouw bedrijf investeert, waarom zou je dan verwachten dat jouw klanten dat doen?

Ik heb een vraag dat hier niet beantwoord wordt. Hoe kan ik je bereiken?

De beste manier om contact met mij op te nemen is via mijn contactpagina , anders kunt je mij mailen op hello@studiostubbs.com. Je zult binnen de week antwoord krijgen op je vraag. (Ik werk met batch-days zodat ik zo productief mogelijk mijn dagen vul! Dit wil zeggen dat ik 1x per week door mijn mailbox ga, op die dag doe ik ook administratief werk en alle andere niet-creatieve dingen. Dit helpt mij om mij meer te focussen op dagen dat ik ontwerp!)

 
 

BRANDING

 

Kun je een logo voor me maken zonder een hele visuele identiteit te creëren?

Dat kan, maar dat raad ik niet aan, jouw logo staat zelden op zichzelf, het maakt altijd deel uit van iets groters en werkt meestal met ondersteunende elementen om de boodschap van uw merk te versterken, zoals typografie, kleuren, lettertypen, afbeeldingen, secundaire logo's. Het hebben van een visuele identiteit zal jouw bedrijf succesvoller en consistent maken.

Wat is een moodboard?

Moodboard - Bevat kleuren, beeldinspiratie, is gemaakt op basis van een Pinterest-bord en gebaseerd op jouw vragenlijst antwoorden. Dit is een springplank voor jouw project, maar houd er rekening mee dat alle afbeeldingen, lettertypen, kleuren, texturen enz. in het moodboard geen deel uitmaken van jouw uiteindelijke ontwerp, ik zal voortbouwen op deze 'mood' en richting, om ervoor te zorgen dat jouw ontwerp uniek en authentiek is voor jouw bedrijf.

Wat moet ik klaar hebben voor de startdata van het project?

Voordat de branding van jouw project kan beginnen, heb ik jouw ontwerp vragenlijst nodig met bedrijfsgegevens. Je moet een goed idee hebben van jouw doelgroep, zakelijke missie, producten en diensten, een algemeen idee van stijlen die je aanspreekt / aantrekkelijk vindt voor jouw doelgroep (of wat je precies niet leuk vindt) en natuurlijk jouw bedrijfsnaam! Je moet geen schrik hebben als je dit nog niet precies weet, in de vragenlijst word dit jouw allemaal duidelijk.

Druk je marketingmateriaal voor mij af?

Nee. Studio Stubbs biedt momenteel geen afdrukservice. Ik kan jou wel drukkerijen aanbevelen waar ik eerder mee heb gewerkt, afhankelijk van jouw behoeften.

Waarom maak je eerst logo's in zwart-wit?

Ik presenteer de logo's altijd in zwart-wit tijdens de beginfase. Ik wil ervoor zorgen dat het ontwerp er goed uitziet voordat we met kleur gaan experimenteren. Zodra de rest van jouw branding voltooid is, hebben we een compleet kleurenpalet voor jouw merk, dan nemen we dit palet en passen we het toe op jouw logo, waardoor jouw nieuwe brand een consistente uitstraling krijgt.

Wat is een revisie ronde?

Bij het maken van jouw logo bied ik 2 - 4 concepten waaruit je kunt kiezen. Zodra je hebt gekozen met welke optie je verder wilt gaan, heb je 2 rondes 'aanpassingen' die bij de pakketprijs zijn inbegrepen. Om het meeste uit jouw ronde te halen, moet je al jouw feedback in één beknopte e-mail samenstellen met duidelijke feedback. Op deze manier kan ik ervoor zorgen dat alle relevante wijzigingen in één keer uitgevoerd worden. Zodat wanneer ik jou het nieuwe ontwerp presenteer, je niet één van jouw twee rondes onnodig hebt opgebruikt.

Wat is het verschil tussen ontwerpconcepten en revisierondes?

Concepten zijn verschillende ontwerp richtingen die we in de vroege stadia met jouw merk kunnen inslaan. Ik bied jou meestal 2-4 concepten. Hieruit kies je jouw favoriete één of twee die we vervolgens zullen gebruiken als de richting van jouw merk en beginnen met het ontwikkelen van het ontwerp. Als je vanaf dit punt aanpassingen nodig hebt, worden ze revisies genoemd die meestal bestaan het wijzigen van de vorm, het lettertype en de verhoudingen of kleur van het logo, maar die ingrepen zullen niet het hele concept van het logo zelf veranderen.

Wat gebeurt wanneer ik na 2 revisierondes nog steeds niet tevreden ben met mijn branding?

Als je om de een of andere reden na twee revisierondes (wat zelden gebeurt!) nog steeds niet tevreden bent, zullen we het revisieproces voortzetten volgens mijn huidige uurtarief. We doorlopen in het begin een diepgaande vragenlijst en briefing om er zeker van te zijn dat we op het zelfde spoor staan, maar 99% van de tijd zijn 2 revisie rondes voldoende!

Ik heb geen volledige rebranding nodig, alleen een opfrisbeurt. Is dit ook een optie?

Als je een bestaand logo of visuele identiteit hebt die je wilt behouden, maar gewoon een kleine opfrisbeurt nodig heeft, kan ik jouw merk natuurlijk rebranden door jouw logo te moderniseren, het kleurenpalet bij te werken en / of nieuwe lettertypen te selecteren.

 
 

WEBSITE

 

Waarom werk je met Squarespace?

Ik geloof echt dat Squarespace het beste platform is voor de meeste moderne kleine tot middelgrote bedrijven. Het is zowel mooi als functioneel en flexibel, het is responsive op mobile & tablet en het is gemakkelijk voor klanten om het zelf te beheren en bij te werken.

Wat is een responsive website?

Een responsive website is ontworpen om automatisch te verkleinen en uit te breiden om gemakkelijk te kunnen worden bekeken op elk apparaat, of het nu een desktop, een tablet of een smartphone is. Responsive websites zijn super belangrijk, aangezien we steeds meer smartphones en tablets gebruiken om op internet te surfen. Jouw website laten ontwerpen als een responsive site is bijna essentieel voor de toekomstige weergave van jouw site.

Ontwerp je websites op andere platforms?

Op dit moment ontwerp ik uitsluitend op het Squarespace-platform.

Moet ik mijn inhoud en afbeeldingen klaar hebben voordat het project begint?

Je moet alle website-inhoud (afbeeldingen en tekst) klaar hebben voor gebruik op de afgesproken startdatum. De tekst is aan de hand van een vragenlijst die ik jou doorstuur. Als je dit niet doet, kan dit resulteren in het verplaatsen van het project naar een latere datum en / of een herstart vergoeding. De beste projecten zijn goed doordacht en voorbereid, voordat er ontwerpen worden bedacht. Ik moet van alle inhoud worden voorzien voordat ik op volle kracht doorga met jouw website. Ik zal het buitengewoon lastig vinden om een website te ontwerpen zonder alle elementen. Zie het een beetje als een poging om een puzzel te maken zonder alle stukjes.

Kun jij de inhoud van mijn website schrijven?

Ja, dat kan ik zeker op aanvraag maar dat zit niet standaard inbegrepen in de prijs. Daarvoor werk ik vast samen met iemand dat ik door en door vertrouw. Content is niet alleen een van de belangrijkste dingen binnen jouw bedrijf, het versterkt jouw merk en geeft het persoonlijkheid. Het zal ook een rol spelen bij het aantrekken van meer bezoekers naar jouw site. Inhoud kan worden gebruikt als een hulpmiddel om jouw website hoger te rangschikken in zoekmachines door bepaalde zoekwoorden op jouw hele site te gebruiken.

Kun je mijn website-foto's voor mij maken?

Nee. Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerp van jouw website en de look en feel van de beelden. Ik werk samen met meerdere fotografen die prachtige en professionele foto's maken, dus neem alsjeblieft contact op als je bedrijf foto's met hoge resolutie nodig heeft om je nieuwe website recht te doen!

Kun je mijn website sneller ontwerpen? Heb je een spoedtarief?

De tijdlijn van het websitepakket is doordacht gemaakt om ons voldoende tijd te geven om onderzoek te doen, om jouw ontwerp op te stellen en om de testfase te doorlopen. Er zijn echter enkele omstandigheden waarin jouw site mogelijk sneller kan worden gemaakt als de situatie dit toelaat. Wanneer je een spoedproject nodig hebt, laat mij dat dan weten zodat ik een offerte op maat kan maken op basis van jouw vereisten en er een spoedtarief aan kan toevoegen, afhankelijk van de deadline en complexiteit van de site.

Word de website door jou onderhouden?

Momenteel bied ik geen doorlopende onderhoudsservices aan, maar inbegrepen in elk groot websitepakket is een uitgebreide training sessie. De eerste maand kun je mij vragen om nog kleine dingen aan te passen als je hulp nodig hebt. Ook sta ik een heel jaar stand-by als je nog vragen hebt.

Hoe weet ik hoe ik mijn nieuwe website moet beheren?

Voordat ik de website aan jou overdraag, zorg ik voor een training sessie. Hier laat ik jou alles zien wat je moet weten om jouw website te beheren en bij te werken. Ik zal je niet in de steek laten als de website eenmaal voltooid is en zal er altijd zijn om je te ondersteunen tijdens de vroege stadia van de lancering. Ik beperk deze trainingssessies niet, omdat ik wil dat je je overal comfortabel en zelfverzekerd voelt.

Kan ik mijn website zelf updaten?

Ja, je kunt jouw website naar wens bijwerken. Ik gebruik Squarespace om al mijn websites te bouwen, ze zijn gemakkelijk te gebruiken en bij te werken als je eenmaal weet hoe. (Ik zal je alles leren wat je moet weten in de bovengenoemde trainingssessie). Na de trainingssessie kun je jouw website gemakkelijk beheren en updaten.

Bied je SEO voor mijn site?

Inbegrepen in al mijn websitepakketten zit een basis-SEO die is opgezet om jouw website zo goed mogelijk te optimaliseren. Schrijven voor SEO is niet inbegrepen en kan het beste worden gedaan door een copywriting-professional. Als je aanvullende, specifieke SEO-services nodig hebt, raad ik je aan contact op te nemen met een SEO-expert.

Is er iets dat Squarespace niet kan?

Hoewel Squarespace robuust en krachtig is, zijn er soms momenten dat het niet het beste past bij jouw behoeften. Squarespace is momenteel niet gebouwd om te ondersteunen:

  • Lidmaatschappen* (Met als uitzondering Customer accounts for Commerce-abonnementen. We kunnen dit ook omzeilen met Memberspace)

  • Software voor voorraadbeheer of kassasystemen

Ik heb al een logo. Kan ik nog steeds met je samenwerken?

Ik ben erg trots op mij proces en zorg ervoor dat elke ontwerpbeslissing een juiste beslissing is. Zo wil ik er ook voor zorgen dat alles voor mijn klanten afgestemd is en consistent aanvoelt. Daarom werk ik niet met bestaande merk identiteiten of logo's en vraag ik dat alle nieuwe klanten bij mij een rebranding ondergaan voordat ik aan hun website werk.

Wat is website hosting / waarom heb ik het nodig / wie is mijn host?

Website hosting is een service waarmee je jouw website op internet kunt plaatsen - beschouw het als de ruimte waar jouw website woont. In dit geval is Squarespace jouw website host (een platform dat de services biedt die nodig zijn om jouw website op internet te bekijken) en jij moet een hostingplan kopen om je site te lanceren. Een Business Plan kan afzonderlijk door jou worden gekocht, maar dit is iets dat we bespreken voordat uw website live gaat.

Koop je het hosting pakket / domeinnaam voor mij?

Nee. Voor hosting moet je apart een Squarespace-hostingplan aanschaffen (ik raad altijd het businessplan aan) en we doorlopen dit proces wanneer je klaar bent om je site te lanceren. Voor domeinen moet je jouw eigen domeinnaam kopen en mij toestemming geven om toegang te krijgen tot het Account (als je jouw domein niet via Squarespace koopt). Met dat gezegd, is Studio Stubbs niet verantwoordelijk voor server uitval, softwareproblemen of enig andere compatibiliteitsproblemen die kunnen ontstaan na de lancering van de site door jouw hosting- of domein provider.

Wat gebeurt er als ik blogposts of producten moet toevoegen?

Voor elk websitepakket kan ik maximaal 5 blogposts en / of 15 producten uploaden. Als je meer pagina’s nodig hebt, wordt het werk op uurbasis gefactureerd.

Bied je betalingsplannen aan?

Betalingen worden opgesplitst in twee delen. Er is een aanbetaling van 40% die vooraf moet worden betaald om jouw boeking te garanderen, en de rest van 60% die kan worden betaald op de einddatum OF wanneer het project is voltooid (wat het eerst komt).

Kan mijn eerste aanbetaling worden terugbetaald?

Nee. Aanbetalingen worden niet terugbetaald, aangezien het mijn manier is om jouw plek in de wachtrij veilig te stellen. Ik boek een aantal maanden van tevoren projecten en de planning zorgt ervoor dat ik al mijn klanten de juiste tijd geef die een project verdient. Als gevolg hiervan wijs ik klanten af voor jouw gereserveerde tijdslot. Als je het project verlaat, laat je eigenlijk een lege plek achter die aan een ander project had kunnen worden gegeven. De aanbetalingen zorgen ervoor dat klanten serieus verder willen gaan met het project.